8 milliószor töltötték le ezeket a káros appokat

A Google Play áruházban ismét kártékony appok ütötték fel a fejüket. Mire ez kiderült, már nyolcmillió letöltést számláltak a problémás alkalmazások.
 

A Google folyamatosan fejleszti mind a Play áruház, mind az Android védelmi vonalait. Egyre több szigorítást vezet be, amelyek révén igyekszik még azelőtt detektálni az ártalmas, valamint a Play szabályzatának nem megfelelő szoftvereket, mielőtt azok letölthetővé válhatnának.
 
Biztonsági szakértők gyakorta hangsúlyozzák, hogy appokat csak a hivatalos Playről célszerű letölteni, mivel ott van a legkisebb valószínűsége annak, hogy nemkívánatos programok kerülnek fel a készülékekre. Csakhogy ez a valószínűség azért a Google áruházának esetében sem nulla. Ezt már számos eset alátámasztotta, legutóbb éppen az Avast kutatóinak munkája.
 
Az Avast víruskutatói 21 olyan appot szűrtek ki, amelyek a Play áruházból mindenki számára szabadon letölthetők voltak, és nemcsak azt a funkcionalitást biztosították, amit a leírásaikban olvasni lehetett. Mindez a gyakorlatban azt jelentette, hogy ha a felhasználó az egyik ilyen alkalmazást feltelepítette, akkor onnantól kezdve az okostelefonján vagy táblagépén bosszantó reklámok kezdtek megjelenni.
 
A vizsgálatok szerint a vírusterjesztők ezúttal játékprogramoknak álcázták a szerzeményeiket, de előfordult, hogy hasznos szolgáltatásokat ígérő alkalmazásokat publikáltak a Playen. Ezen szoftverek közös jellemzője az volt, hogy mindegyikük tartalmazta a HiddenAds víruscsalád egy-egy variánsának kódját. Ennek következtében a fertőzött alkalmazások telepítését követően hirdetések kezdtek megjelenni a készülékeken, akár tömeges módon. A kártékony programok felismerését pedig az is nehezítette, hogy a vírusírók számos olyan módszert alkalmaztak, amik révén meg tudták téveszteni a Google védelmi technológiáit. A készülékeken pedig gyakorta elrejtették a problémák forrásául szolgáló alkalmazásaik ikonjait.
 
A fiatalok is veszélyben
 
Az Avast kiemelte, hogy a csalók ezúttal is jelentősebb erőforrásokat áldoztak arra, hogy a fertőzött appokat minél szélesebb körben terjesszék. Különösen aggasztó, hogy az elkövetők a szoftvereik reklámozása során több esetben közösségi és egyéb népszerű weboldalakon is elhelyeztek megtévesztő hirdetéseket. Így például a kiszűrt appok reklámjai feltűntek a YouTube és a TikTok felületein. Mindez pedig azt is jelenti, hogy a vírusterjesztők a fiatalabb korosztályt is célkeresztbe állították.
 
Az Avast mindenkinek a mobilbiztonsági alkalmazások használatát, valamint nagyon megfontolt és körültekintő alkalmazástelepítést javasolt.
Vélemények
 
  1. 3

    A GitLab egy közepes veszélyességű sérülékenységet orvosolt.

  2. 5

    A SonicWall egy súlyos, nulladik napi sebezhetőségről számolt be.

  3. 2

    ​A CobraLocker zsarolóvírus a felhasználó féltve őrzött fájljainak titkosítását követően váltságdíjat követel.

 
Partnerhírek
​7 mód, ahogyan a kártevők bejuthatnak az eszközeinkbe

A legtöbben hallottak már a különféle kártevőkről és veszélyeikről, de vajon az is köztudott, hogy ezek hogyan, milyen módon férkőznek be az eszközökbe? Az ESET szakértői bemutatják a legnépszerűbb módszereket.

Nyílt pályázati felhívás - "Az év információbiztonsági újságírója 2021"

Az idén már tizenhatodik alkalommal hirdetünk pályázatot a cím elnyerésére, melyre bármely magyarországi médiában (elektronikus vagy nyomtatott sajtó) információ- és adatvédelem, információbiztonság témában publikáló újságíró jelentkezhet.

hirdetés
Közösség