A bankokban bízunk, de a webáruházakban már kevésbé

​Az emberek jelentős része az online bankolást biztonságosnak érzi, de az elektronikus kereskedelemmel már más a helyzet.
 

A pénzügyi technológiáról (FinTech) szóló globális kutatása során az ESET 10 ezer fogyasztót kérdezett meg az online vásárlási és bankolási szokásaikról. Kiderült, hogy az emberek 57 százaléka ma már gyakrabban használja az online- vagy mobil appokat, mint a járvány előtt. A válaszadók 83 százaléka számolt be arról, hogy online kezeli bankszámláját, 24 százalékuk pedig ehhez kizárólag mobilalkalmazást használ. Az emberek 39 százaléka kifejezetten biztonságban érzi magát az online bankolás során, amiből az ESET kutatása alapján egy globális trend rajzolódik ki: a biztonság és a fogyasztói bizalom tekintetében a bankok jóval megelőzik a kiskereskedőket.
 
Az online vásárlás velünk marad
 
A kutatás során megkérdezettek 61 százaléka gyakrabban vásárol online, mint a járvány előtt. A megnövekedett online vásárlások pedig minden bizonnyal velünk maradnak a pandémia után is: a fogyasztók 40 százaléka arra számít, hogy a jelenleginél is többet vásárol majd online a járvány lecsengése után.
 
Ugyanakkor az adataik és eszközeik biztonságát tekintve a fogyasztók kevésbé magabiztosak: mindössze 29 százalékuk nyilatkozta, hogy "nagyon biztonságosnak" érzi az online vásárlást, és 16 százalék válaszolta, hogy "nem különösebben biztonságos" vagy "egyáltalán nem biztonságos" a neten vásárolni.
 
A felmérés eredményei rávilágítanak arra, hogy a szolgáltatóknak, kereskedőknek többet kell tenniük annak érdekében, hogy megvédjék a fogyasztókat az online vásárlás során rájuk leselkedő fenyegetésektől, hogy ezzel növeljék a bizalmat. A helyzeten viszont nem segít, hogy a vállalatoknál egyre gyakrabban történnek adatszivárgások, és kibertámadások, amelyek során ügyfelek személyes adatai is illetéktelen kezekbe kerülhetnek. Az is gyakori, hogy a bűnözők jól ismert, megbízható cégeknek adják ki magukat, és így próbálják meg rávenni a felhasználókat arra, hogy kártékony linkekre kattintsanak, és megadják érzékeny adataikat. A felhasználók azonban meglehetősen magabiztosnak érzik magukat, hiszen 69 százalékuk gondolja úgy, hogy felismerné azokat az adathalász e-maileket, amelyek ismert webshopoktól érkező levélnek látszanak.
 

"Kifejezetten aggasztó, hogy a fogyasztók kevesebb mint egyharmada érzi magát teljesen biztonságban az online vásárlás során. Ha nem növeljük a felhasználók tudatosságát, akkor továbbra is veszélynek fogják kitenni az adataikat. Mind a kereskedők, mind a fogyasztók számára elengedhetetlen a bizalmas adatok védelme a tranzakciók során"

- mondta Ignacio Sbampato, az ESET üzleti igazgatója.
Vélemények
 
  1. 4

    A Go programozási nyelv esetében egy biztonsági hiba megszüntetésére nyílt lehetőség.

  2. 4

    Az Oracle Fusion Middleware frissítésével több tucat sebezhetőséget lehet megszüntetni.

  3. 3

    ​A Lockbit.YEB zsarolóvírus a szerverek és a szerveralkalmazások esetében is komoly pusztításra képes.

 
Partnerhírek
​Agresszív zsarolóvírus-taktikákról számolt be az ESET

A kiberbiztonsági megoldásokat fejlesztő ESET közzétette a 2021 második harmadát vizsgáló vírusriportját, amely összefoglalja észlelőrendszereinek legfontosabb statisztikáit és kutatási eredményeit.

Az 5 leggyakoribb, tinédzsereket célzó csalási módszer

A hamisított designer termékektől a „túl jó ahhoz, hogy igaz legyen” típusú állásajánlatokig – íme, öt gyakori trükk, melyekkel a csalók a kamaszok pénzét és személyes adatait próbálják megszerezni.

hirdetés
Közösség