A legkockázatosabb játékok toplistája

​A játékoknak álcázott kártékony programok a világjárvány idején drasztikusan elszaporodtak. A mobilos játékok körül azóta sem csitulnak az indulatok.
 

Az elmúlt 18 hónap során a videojátékok piacának szereplői példátlan mértékű növekedést tapasztaltak, részben annak köszönhetően, hogy a felhasználók az otthon maradás miatt kénytelenek voltak alternatív szórakozási formákat keresni. A játékok iránti kereslet idén sem csappant meg, ami egyes előrejelzések szerint 2021 végére akár 175,5 milliárd dolláros forgalomban csúcsosodhat ki. Ennek fényében a Kaspersky kutatói megvizsgálták azokat a videojátékokhoz kapcsolódó fenyegetéseket, amelyekkel a felhasználók leggyakrabban szembesülhetnek.
 
A biztonsági kutatók az idei év huszonnégy legnépszerűbb számítógépes játékához és tíz legnépszerűbb mobilos játékappjához kapcsolódó támadásokat elemezték. Az eredmények azt mutatják, hogy a számítógépes játékokhoz kötődő kiberfenyegetések 2020. második negyedévében az egekbe szöktek: számuk globális szinten elérte a 2,48 milliót, ami 66 százalékos növekedést jelent 2020. első negyedévéhez képest. A támadások száma az idei második negyedévben esett vissza jelentősebb mértékben.
 
A mobilos játékoknál némileg más trend rajzolódik ki, noha 2020-ban e téren is jelentősen gyakoribbá váltak a károkozások. Míg a számítógépes játékokkal visszaélő támadások száma idén észrevehető mértékben csökkent, a mobilok frontján ez csak egy 10 százalékos mérséklődésben jelentkezett eddig.
 
A leggyakrabban célkeresztbe állított játékok listáját a Minecraft vezeti mind a számítógépes, mind a mobilos kategóriába. A Minecraft ez irányú "népszerűsége" talán azzal magyarázható, hogy több verziója érhető el, és rengeteg mod tölthető le hozzá. A modok pedig jó álcát kínálnak a kártékony kódok számára.
 
A kiberbűnözők által leggyakrabban kiszemelt játékok toplistája:
  • Minecraft
  • The Sims 4
  • PUBG
  • Fortnite
  • Grand Theft Auto V
 
Bár a játékok álcája alatt terjesztett ártalmas fájlok zöme letöltő- és reklámprogram, esetenként mind a számítógépes, mind a mobilos felhasználók sokkal komolyabb fenyegetésekkel kénytelenek szembesülni, például adatlopó trójai programokkal vagy zsarolóvírusokkal.
 

"A videojátékokhoz kapcsolódó fenyegetések számában egyértelműen tetten érhető a pandémia hatása. Ahogy egyre többen kezdtek videojátékokkal játszani, úgy mind több felhasználót érintettek a játékoknak álcázott fenyegetések. Ezek terjesztésének két népszerű módja van, melyek közül az adathalászat jelenti az egyiket. A másik támadási vektort a warez oldalak képviselik: felfedeztünk például egy jól összehangolt kampányt, amelynek keretében egy veszélyes droppert terjesztettek ezeken az oldalakon keresztül"

- mondta el Anton V. Ivanov, a Kaspersky biztonsági kutatója.
 
A szakember hozzátette, hogy a védelmi szoftverek használata mellett a biztonságos játékélményhez elengedhetetlen a hivatalos áruházakhoz való ragaszkodás és az éberség.
Vélemények
 
  1. 4

    A Go programozási nyelv esetében egy biztonsági hiba megszüntetésére nyílt lehetőség.

  2. 4

    Az Oracle Fusion Middleware frissítésével több tucat sebezhetőséget lehet megszüntetni.

  3. 3

    ​A Lockbit.YEB zsarolóvírus a szerverek és a szerveralkalmazások esetében is komoly pusztításra képes.

 
Partnerhírek
​Agresszív zsarolóvírus-taktikákról számolt be az ESET

A kiberbiztonsági megoldásokat fejlesztő ESET közzétette a 2021 második harmadát vizsgáló vírusriportját, amely összefoglalja észlelőrendszereinek legfontosabb statisztikáit és kutatási eredményeit.

Az 5 leggyakoribb, tinédzsereket célzó csalási módszer

A hamisított designer termékektől a „túl jó ahhoz, hogy igaz legyen” típusú állásajánlatokig – íme, öt gyakori trükk, melyekkel a csalók a kamaszok pénzét és személyes adatait próbálják megszerezni.

hirdetés
Közösség